Sari la conținut

Are sens sau nu sa repari masina singur


Are sens sau nu sa repari masina singur, chiar daca motivul principal pentru a incerca sa remediezi de unul singur o defectiune nedorita a masinii este dorinta de a economisi bani. Dar, chiar daca esti mereu stapan pe propriile abilitati, o complexitate a unei reparatii auto este bine sa fie imediat raportata unui mecanic auto . Cu toate acestea, o parte din populatie incearca sa actioneze independent, dar, din pacate, a face frecvent asa ceva, fara competenta necesara, in loc sa rezolve o problema, o poate inrautati.

Pentru cei care sunt experimentati si pasionati de astfel de activitati auto, videoclipurile de instruire disponibile online si literatura de specialitate accesibila, sunt un mare stimulent pentru a repara singur o masina. Din pacate, nu toate informatiile obtinute online sunt de incredere, iar unele pot induce in eroare. In plus, o anumita versiune a unui anumit model de masina este de obicei mentionata in articole auto care sunt disponibile online. Exista, de asemenea, posibilitatea ca mai multe de astfel de modele de masini sa fie disponibile pe piata auto, dar, deoarece fiecare masina are un design unic, repararea diferitelor versiuni ale aceluiasi model de masina poate arata intr-o maniera complet diferita.

Exista unele persoane care pur si simplu isi supraestimeaza abilitatile. Acest lucru se aplica in primul rand soferilor care au condus diferite masini pe perioada multor ani. Dar, din pacate, cunostintele despre repararea masinilor din anii 1980 sau 1990 sunt inutile in prezent. Masinile noi sunt mai complexe electronic decat cele vechi. Pentru a le repara, este necesara atat expertiza extinsa, cat si acces la instrumente moderne, inclusiv software de diagnosticare adecvat.

Are sens sau nu sa repari masina singur

Din pacate, chiar si o defectiune aparent minora, mai ales intr-o masina moderna plina de electronice, necesita vointa, timp si acces la instrumente de baza. Masinile din secolul XXI sunt mult mai complexe decat cele de la inceputul secolului. Chiar si o defectiune minora poate necesita conectarea masinii la un computer pentru o diagnosticare completa. In plus, efectuarea acestor reparatii necesita unelte specializate, care de obicei nu sunt disponibile intr-un atelier de acasa, precum si cunostinte care trebuie mentinute la zi, deoarece progresul tehnologic este atat de rapid incat mecanicii auto trebuie sa-si perfectioneze abilitatile in mod continuu.

In zilele noastre, diagnosticarea masinilor se bazeaza pe citirile facute de senzori electronici, care sunt efectuate de sisteme care gestioneaza fiecare componenta din sistem. Baza este sistemul de control al motorului, dar multe vehicule au mult mai multe astfel de sisteme. Utilizarea unui computer sau a unui dispozitiv de diagnosticare profesional si a unui software specializat, sunt de obicei necesare pentru diagnosticare, chiar si in cazul unei erori minore. Acest echipament este costisitor si dificil de utilizat, asa ca, nu este util pentru mecanicii amatori. Uneltele universale, care sunt de obicei suficiente pentru a repara o masina veche de cativa ani, sunt de obicei insuficiente pentru modelele noi.


Exista posibilitatea ca un atelier provizoriu, situat intr-un garaj, sa nu aiba suficient spatiu pentru a repara in mod convenabil si in siguranta orice defectiune. Masina, care necesita a fi reparata, trebuie de obicei ridicata pentru a avea acces in zona de jos a motorului, a cutiei de viteze, la piesele de suspensie, evacuarea sau sistemul de franare. Elevatoarele hidraulice si manuale sunt standard in atelierele moderne, ceea ce face reparatiile mai usoare si mai sigure.

Cunostintele acumulate si experienta unui mecanic auto profesionist, nu pot fi inlocuite cu un mecanic amator, care nu poate obtine informatiile pe care un mecanic profesionist le poate obtine. De multe ori nu stie unde sa le caute si poate chiar sa fie o provocare sa comanzi piesele de schimb potrivite, daca reparati singur masina. Un mecanic auto profesionist foloseste de informatiile tehnice oferite de producatorii pentru a efectua reparatii tehnice, folosind piesele potrivite.

Siguranta de a repara singur masina

Diagnosticarea, repararea sau inlocuirea pieselor unei masini, poate necesita accesul sub masina, deoarece, in acea zona, sunt amplasate multe componente. Atunci cand o masina este reparata intr-un garaj provizoriu sau in aer liber, de obicei trebuie sa utilizezi inlocuitori mai putin siguri, cum ar fi cricurile manuale obisnuite si capre, care ofera sprijin. Repararea unei masini in astfel de conditii este nu numai incomod, ci si periculoasa. O masina asigurata necorespunzator se poate prabusi in orice moment asupra persoanei de sub ea.

Pentru a demonta obiecte greu accesibile, persoanele care incearca sa-si repare singure masinile, trebuie sa tina cont si de riscul de vatamare corporala, mai ales daca nu au instrumentele adecvate. Un exemplu este dezasamblarea partilor sistemului de franare, in special la masinile moderne. Incercarea de a identifica defectele atunci cand motorul este cald este, de asemenea, riscanta. In acest caz, exista un risc semnificativ de arsuri. Acest pericol apare si atunci cand se deterioreaza accidental instalatia de gaz, se scurge combustibil sau ulei si se aprinde.

Pe de alta parte, necunoasterea structurii masinii, diagnosticarea incorecta a problemei, utilizarea instrumentelor necorespunzatoare si a pieselor de schimb de proasta calitate, in loc sa rezolve problema, pot cauza probleme noi, si mai mari.

Una dintre reparatiile tipice care nu ar trebui sa fie efectuate de niciun mecanic amator, este inlocuirea kitului de distributie. Desi inlocuirea curelei pare simpla, in practica depaseste capacitatile marii majoritati a oamenilor, in special a celor care nu au acces la instrumentele adecvate. Demontarea rolelor si angrenajelor este problematica, ca sa nu mai vorbim de sincronizarea corecta dupa instalarea unei curele noi. Din pacate, erorile la instalare a curelei de distributie pot insemna deteriorarea imediata a motorului, din cauza lipsei de sincronizare si a ciocnirii rezultate din pistoane si supape.

Un alt exemplu tipic de reparatie efectuata necorespunzator, este incercarea de a inlocui bujiile normale sau cele incandescente, pe cont propriu, fara a utiliza instrumente si substante chimice adecvate care vor slabi bujiile blocate si vor face mai usor desurubarea lor. Daca se foloseste prea multa forta pentru a desuruba o bujie, s-ar putea sa se reteze, iar din pacate, demontarea unei buji sparte, chiar si intr-un atelier specializat, nu are intotdeauna succes. Uneori este necesara o noua reductie cu filet, ceea ce creste semnificativ costul unei reparatii aparent simple. In timp ce bujiile sunt relativ ieftine, distrugerea unei bujii incandescente piezoelectrice, sau a unui injector, inseamna o cheltuiala mult mai mare, acestea fiind elemente de care trebuie sa ai grija sa nu le distrugi atunci cand le desurubezi.

Este important sa ne amintim ca repararea unei masini noi poate necesita modificari la computerul care controleaza sistemele individuale. Acest lucru necesita atat un instrument de diagnosticare adecvat, cat si cunostinte despre modul de a face acest lucru. In plus, orice masina care contine electronice ar trebui intotdeauna sa fie diagnosticata computerizat inainte de a incepe orice reparatie. Acest lucru va ajuta la identificarea erorilor existente si la prevenirea cheltuielilor inutile de reparare a elementelor functionale. Un mecanic amator se bazeaza adesea doar pe intuitie sau pe recomandarile altor persoane, ceea ce duce la reparatii oribile ale unei masini cu probleme.

De ce nu se merita sa incerci sa repari singur masina

Repararea masinilor de generatii mai noi devine din ce in ce mai dificila din cauza complexitatii tehnice in crestere. Desigur, poti folosi doar instrumentele de baza, dar trebuie sa ti cont de posibilitatea esecului si a costurilor suplimentare complet inutile atunci cand actiunile neprofesionale dauneaza altor componente care erau deja functionale. In plus, trebuie sa ai timp, unelte si conditii adecvate pentru a repara de unul singur.


Este mult mai avantajos sa incerci reparatia masinii prin increderea oferita de un mecanic auto calificat. Poti fi sigur ca problema va fi diagnosticata rapid si reparata eficient, daca apelezi la un profesionist. Acest serviciu necesita, desigur, cheltuieli financiare, dar, cu toate acestea, primesti o garantie atat pentru piesa inlocuita, cat si pentru lucrarile efectuate. O unitate service auto preia masina, dupa care o livreaza in stare buna de functionare, dupa ce a fost verificata pentru siguranta functionarii si fiind pregatita pentru condus.
Are sens sau nu sa repari masina singur

Distribuie prietenilor